מסגרות חינוכיות לגיל הרך

בביקו שמה לעצמה כמטרה לבנות סוג חדש של גני ילדים בישראל. הגנים שלנו נבנים עם שתי מטרות עליוניות:

  • לענות לצרכים בטיחותיים והתפתחותיים של פעוטות ותינוקות. על שם כך, איכות הטיפול הינה ערך על אצלנו.

  • לענות לצרכים היום יומיים של ההורים העובדים אשר צריכים מסגרת איכותית ונוחה לילדיהם על מנת לצאת לעבודה בראש שקט.

 

 

איכות הטיפול

בבביקו אנו יודעים שחינוך לגיל הרך הינו מקצוע הדורש השכלה וניסיון.

אנחנו עובדים לפי תוכנית פדגוגית יעודית שנכתבה ע״י צוות מדריכות בכיר ממרכז האריס (בייקר לשעבר) להתפתחות הילד מאוניברסיטת בר-אילן והעומדת בדו״ח הסטנדרטים למסגרות לגיל הרך של משרד הכלכלה.

 

על מנת להבטיח איכות הטיפול גבוהה, אנו שמים דגש על 4 פרמטרים קריטיים:

  • גודל הקבוצות המקסימאלי, בהתאם לכל קבוצת גיל

  • יחס מספרי מחנך:ילדים, בהתאם לקבוצות גיל

  • הכשרה והדרכת המחנכות

  • תנאי העסקת המחנכות

 

בבסיס מאפייני התכנית החינוכית יטופחו בראש ובראשונה היכולות של הילדים/ת:

  • אמון - ביטחון הילדים/ת בעצמם ובאחרים

  • אוטונומיה – יכולת הילדים/ת לפעול באופן עצמאי, לגלות עניין, ולחקור את סביבת החיים והלמידה שלהם באופן שמאפשר להם לבטא את עצמם.

  • יוזמה – היכולת של הילדים/ת לקבח החלטה להתחיל בביצוע מטלה שבחרו ולפעול בהמשך בהתאם.

  • אמפתיה – היכולת של הילדים/ת להבין את רגשות האחר באמצעות התייחסות לרגשותיהם.

  • ביטחון עצמי – היכולת של הילדים/ת להאמין בכוחותיהם וביכולתם לבצע פעולות ולתרום לסביבתם.

הגישה החינוכית

הגישה החינוכית המרכזית היא גישה תואמת התפתחות ( Copple & Bredekamp, 2009).

על פי גישה זו, התכנית החינוכית מותאמת ליכולות הילדים בגילאים השונים במסגרת, וצורכיהם בתחומי התפתחות השונים: קוגניטיבי, שפתי, מוטורי, רגשי, וחברתי, ומתייחסת למכלול ההתנסויות הספונטניות והמתוכננות (במסגרת סדר יום), כאל הזדמנויות הלמידה של הילד.

התוכן/התכנים על פי גישה זו– מהווים אמצעי לטיפוח התפקודים ההתפתחותיים שצויינו לעיל. איכותן  של ההתנסויות הספונטניות והמתוכננות במסגרת, מאופיינת על ידי האקלים הרגשי במסגרת, על ידי צורת התייחסות של המחנכות לילדים/ות, האינטראקציות והמגעים בין המחנכות לילדים/ות, יתרחשו מתוך רגישות, הבנה וכבוד וצורכיהם היחודיים ומצבם הרגשי של הילדים.

 

 

הפרויקט שלנו

 1. קבלת פניהם של הילדים והוריהם

  • גן מרווח, נקי בכל עת, בטיחותי ומצוייד היטב. עיצוב צבעוני מודרני.

  • תוכנית הסתגלות לכל ילד, של שבוע-שבועיים לפי הצורך של כל אחד

  • פגישה אישית עם ההורים, ההורים הינם שותפים מלאים בטיפול בילד בגן

  • כל ילד מטופל ע״י המחנכת הרפרנטית שלו 

 

2. רווחת הילדים

  • להתאים את סדר היום ושעות העבודה של הצוות לצורכיהם של הילדים השוהים בגן

  • לכבד את ההרגלים והתרבות הבייתית של כל ילד

  • לשמור על טיפול פרטני לכל ילד

  • לכבד את הילד כאדם, את הצרכים שלו, את השונות שלו, את התרבות שלו

  • שיתוף פעולה מלא בין כל המבוגרים הסובבים את הילד: הורים, מחנכות, מנהלת הגן, מבשלת הגן, רופא משפחתי וכו׳

  • לשמור על הבטיחות הפיזית והרגשית של כל ילד

  • לשמור על היגיינה גבוהה - במרחב הגן ובטיפול לילדים

 

3. התפתחות הילדים

  • אמון - לבנות מערכת יחסים איכותית עם כל ילד - ללמוד להכיר ולהבין אותו, לכבד אותו, לתת לו את החום

והאהבה שהוא זקוק להם

  • יוזמה - לעודד התנסויות תוך כדי תיווך

  • אוטונומיה - לעודד  את הילד להיות אקטיבי

  • ביטחון עצמי - להאמין בו ולעודד אותו, חיזוקים חיוביים

  • התפתחות - לכבד את שלבי ההתפתחות של כל ילד וילד, להציע פעילויות ומשחקים המפתחים יכולות מוטוריות וקוגניטיביות המתאימות לכל ילד

  • תהליך חברתי - משחקים קבוצתיים, להקנות לכל ילד נורמות להתנהגות חברתית, כבוד האחר כערך חינוכי

 

4. הטיפול

  • מזון בריא ומזין, המתאים לשלבי התפתחות של כל ילד, מבושל כל יום במקום

  • שינת בוקר ו/או צהריים לפי הצורך של כל ילד, בעריסה או מיטה אישית לכל ילד, בחדר שקט וחשוך. לתת לילדים הרגלי שינה קבועים

  • החלפות וניקיון - לשתף את הילדים, להסביר להם מה אנחנו עושים, לשמור איתם על קשר עין ולדבר איתם, לנצל את הטיפול כזמן איכות פרטני עם הילדים

  • הגיינה - לשמור על הגיינה גבוהה בטיפול, לתת לילדים הרגלים של הגיינה (רחיצת ידיים, שטיפת פנים וכו׳)

  • טיפול בילד חולה לפי הפרוטוקולים

 

 

ארגון הגן

1. גודל הגן

  • מספר הילדים המקסימאלי בגן הינו פונקציה של המרחב

  • אנו עובדים לפי הגדלים הנקבעים בדוח הסטנדרטים של משרד הכלכלה

 

2. קבוצות גיל

  • קבוצות הגיל מורבות לפי גודל המרחב ולפי רישום הילדים

  • גודל הקבוצות המקסימאלי עונה לדרישות דו״ח הסטנדרטים של משרד הכלכלה לפי גילאי הילדים

 

3. צוות הגן

הצוות במסגרת לפעוטות הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על איכות הטיפול-חינוך המוענק לילדים ועל רמת הבטיחות והבריאות במסגרת החינוכית.

  • כישורי הצוות ובמיוחד השכלתו, הכשרתו וההדרכה שהוא מקבל במהלך עבודתו קובעים את איכות המסגרת החינוכית. מלבד ההשכלה, ההכשרה וההדרכה נקבעת איכות הצוות ויכולתו לתרום להתפתחות הילדים, לרווחתם ולאיכות חייהם על ידי תנאי העבודה, העסקה ויחסי העבודה שלו.

  • תנאי העבודה המבטאים כבוד והערכה למורכבות, לתובענות ולאחריות התפקיד של העוסקים במלאכת החינוך יאפשרו למשוך לתפקיד רב אחריות זה מחנכות עם השכלה והכשרה מתאימות וכן למנוע שחיקה של הצוות הקיים.

  • כל מסגרת תכלול את בעלי התפקידים הבאים:

    • ​מנהלת מסגרת

    • מדריכה - ליווי שותף של הגן, תמיכה במנהלת ואנשי צוות

    • מחנכות

    • מבשלת

    • מנקה

    • צוות איתור מוקדם: פסיכולוג, קלינאית, מרפאה בעיסוק

  • כל תפקיד הינו מוגדר באופן ברור בתוכנית הפדגוגית - כולל שנות לימוד וניסיון לכל תפקיד

 

צור קשר

בביקו קר בע"מ

BABICO CARE LTD

 

המעפילים 11 הרצליה פיתוח

09-8343320

 contact@babico.co.il

 

  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • White Google+ Icon